Jie Jie's Fotopage

By: jie jie

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Thursday, 28-May-2009 13:15 Email | Share | Bookmark
NASI TUMPANG, TEPUNG SUNA DAN JUS TIMUN BETIK

 
 
 
 
 
 
Salam buat semua

Balik kelantan ari tu,semasa menjaga mak di hospital, akak singgah sekejap untuk membeli sarapan sekali gus untuk makan tengahari di Kubang Kerian dekat tangki air besar. Selalu bila balik kelantan akak mesti singgah sini. Akak cukup gemar dengan nasi berlauk ayam kampung. Cara masaknya seakan-akan masakan itik. Macam2 kuih dan nasi ade dijual di situ. Antaranya nasi himpit dengan kuah dan sambal, nasi lemak, nasi kerabu, nasi dagang dan nasi tumpang. Kuih pulak, seperti kuih suna, tepung cucur,tu semua kegemaran akak. Macam2 kuih yang ade. Duit je tak ade. Kalau tidak akak borong habis. Akak tak jemu2 makan nasi tumpang dan TEPUNG suna.



tepung suna. Yang ni tak berapa sedap sebab semua ditaruk gula. Yang biasa tu lapis gula melaka (warna coklat dan diatas warna putih~lagi sedap )



Sampaikan waktu nak bertolak ke melaka, sempat akak beli nasi berlauk ayam kampung, nasi tumpang dan kuih2 macam kuih suna dan tepung cucur. Memang tak jemu makan. Sampaikan badan dah tembam semulaaaa. ( satu yang akak tahu pasal diri akak, akak tak boleh risau dan kurang tidor, mulalah rasa lapar semacam, bila makan tak reti pulak kenyang. Tu la diaaa...dah naik 2 kilo. Hu hu hu hu



nasi tumpang, sampai kat melaka pun belum basi lagiii.





Quote:
JUS TIMUN BETIK DAN MANGGA/BACANG

BAHAN
3 HIRISAN TIMUN BETIK
2 HIRISAN BUAH BACANG/QUININ/MANGGA
GULA SECUKUPNYA
SUSU
AIS

CARA
BLEND KESEMUANYA KECUALI AIS. MASUKKAN KE DALAM GELAS DAN MASUKKAN AIS. SEDIA UNTUK DIMINUM. KALAU NAK JADIKAN AIS BLENDED, BLENDKAN KESEMUANYA SEKALI.




NAK TAHU APE ITU TIMUN BETIK KLIK BOLG AKAK NI: http://acucubatrytestresepiku.blogspot.com/


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net