Jie Jie's Fotopage

By: jie jie

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Friday, 7-Nov-2008 12:27 Email | Share | Bookmark
TAPAI AGAR-AGAR.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
Salam buat semua.

Sekarang ni macam2 menu yang direka. Kreatif betul dia orang ni. Salah satunya lihatlah ini.......Tapai boleh lak warna hijau, merah, hishhhh. Biasanya tapai warna putih aje. Teringat akak bila chat dengan wawa, dia kata neneknya buat tapai kalor hijau. Ade daun khas yang digunakan sehingga warna tapai tu warna hijau. Entahlah yang ini akak belum lihat dan rasa. Wawa kalau boleh pujuk2 nenek buat sikit dan tunjukkan pada kawan2 fp. Boleh tak?

Biasa kalau di kelantan, dia orang bungkus tapai dalam daun pisang atau dalam daun getah. Semuanya sedap bila dimakan.



Kat Melaka ni, ade akak tempah tapai dari seorang nenek tapi tapainya dibungkus dengan daun bebaru. Kat melaka akak tak tahu dia orang panggil ape daun tu. Daunnya besar dan bulat.......


Sorry arr akak ambik tapai yang akak simpan dalam peti ais dah lama. Tapi masih elok dan masih sedap dimakan. Tengok tapainyaaaaa..


Ok berbalik kepada tapai agar-agar ni, rupanya senang aje buatnya. Tapai yang dah masak dimasukkan ke dalam bekas. Masak agar-agar, warnakan ikut suka, kemudian curahkan ke atas tapai tuuu. Siappppp. Senang kan???? Jom tengokkkkk









Tapai ni sebenarnya tapau dari majlis kenduri kawin adik kawan akak. Memang kreatif kan?


Psssssttt......
Makan, makan jugak, kesihatan harus dijaga. Kanser payu dara makin bertambah2 ramai pengidapnya. Jom kita buat ujian 'mamogram' satu langkah bijak mengesan kanser payu dara dari awal. Jangan sampai kanser tu dah merebak baru nak cegah....Cegah sebelum kena, jangan cegah sebelum parah. Terima kasih pada Ma Diha kasi tag breast cancer ni.Terima kasih juga pada tuan punya asal kempen ni~fauzana. Moga menjadi ingatan buat semua. Sudi2 lah kawan2 ambik bawa balik rumah dan tepek kat Fp masing-masing. Chaaaoooooo duuluu.



View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net