Jie Jie's Fotopage

By: jie jie

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Thursday, 5-Jul-2007 15:14 Email | Share | Bookmark
ALAHAIIIII BURUNG

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ada cerita di sebalik burung ni.



Satu ari aye perasan ada sarang burung di syiling tingkat bawah.



Aye dapati ada dua ekor anak burung di dalam sarang tersebut. Aye 'tembak' anak2 burung tu tapi si ibu datang dekat seolah2 marah kat aye. Selepas itu si ibu terbang entah ke mana dan kembali dengan seekor lagi burung mungkin pak wenye kot.





Kedua2 burung tersebut tak senang duduk. Kejap hinggap di batang paip dan memandang tepat ke arah aye. Mungkin dia fikir aye nak tembak dia atau cuba mengkhianati anak2nya. Bila nampak aye suakan kamera ke arah mereka, mereka terbang keliling kawasan tersebut dan terbang rendah hampir mengenai kepala aye. Banyak kali mereka buat macam tu. Suara mereka cukup bising.



Aye tetap berdiri kat situ dan curi2 ambil gambar mereka.Seronoknya mereka semakin jinak dengan aye sebab bila aye suakan kamera mereka tidak lagi terbang malahan duduk memandang aye.Mungkin juga mereka dah penat terbang kot.



Aye rasa ini satu pengalaman yang menyeronokkan. Tengok binatang sayangkan anaknya tapi manusia............................................


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net